stockholmsresan

På torsdageftermiddag förra veckan rullade då som sagt bilen mot Stockholmstrakter istället. Kristoffer satte i pluttarna och lyssnade på musik. Svärfar hade med sig en Engelskman i bilen så dom satt och kacklade oavbrutet. Jag och svärmor fick istället kackla med varandra om livet stora gåtor.
Väl framme checkade vi in på de vandrarhem vi skulle sleepa på de två första nätterna. NOT so fresh men det fick gå. Cellskräck och fruktansvärt ohygieniska toaletter.
Efter checkintime for vi vidare mot Solna och fick äntligen träffa både Susanna, Richard, Richards pappa Peter och såklart lilleman Hugo. Lillhjärtat har numer blivit sååå stor.
Blev en middag tillsammans innan kvällen så gott som var över och vi återvände till vandrarhemmet.

Fredagen som då var den stora dagen för lilleman.
Jag vaknade tidigare än vad jag brukar och kunde för allt i världen inte somna om. Tog på mig kläderna och begav mig ut på en promenad längs hamnen som låg utanför. (fick inte gå längre då jag hade tappat bort mig själv, enligt order av kristoffer.) När klockan hade blivit lite mer begav vi oss av mot Solna igen. Jag och min kärlek luffsade igenom gallerian och hittade lite smått och gott. Vid ett tiden tog vi oss en promenad hem till Susanna där kalaset skulle hålla till.
Där möttes vi av världens gladaste ettåring:

Tårta, snicksnack, paketöppning och en massa lek och skratt med lilleman bestod de kommande timmarna av. Fram mot fem tiden tog vi tunnelbanan till Kungsholmen där vi skulle möta upp Richards familj som hade flygit till Stockholm på eftermiddagen (Ni som inte vet, så är Richard Hugos pappa.) och slå oss till ro på en väldigt fin restaurang. Maten var supergod och sällskapet trevligt. Lilleman fick även prova glass för första gången. Han verkade tycka om det trots att han är fruktansvärt kräsen för att prova nya saker (Han skulle nästan kunna vara släkt med mig ju..).

En promenad tillbaka till Gamla stan där vandrarhemmet låg. Svärisarna gick in och la sig, jag och min fina tog ytterligare en promenad och hamnade sedan på en lugn bar där två drinkar fick slinka i innan även vi beslöt oss för att sova.

my love.

Lördagsmorgon packade vi ihop våra grejor och for över till Zinkendamms vandrarhem istället. SÅ mycket finare och fräschare. Var som ett vanligt hotellrum. 5 upp för det. Blev en snabb visit i Solna innan vi tog tunnelbanan ut till Kista för att sprätta en massa pengar och nog minsann blev det så. Hem fick jag med mig:

Skinnjacka, Kavaj, Kjol, Två linnen, 1 vanligt långärmad vit tröja, Leggings, Hängslen, Byxor till Hugo, och massa småplock som bland annat hårfärg och hudvårdprodukter. Även en massage grej som jag utnyttjar Kristoffer ofta med ;) Väl hemma på vandrarhemmet så orkade vi inte så mkt mer, både fötter och rygg värkte. Blev mat på hotellets restaurang och en sen mys till vänner på rummet.

Och helt plötsligt är vi framme på sista dagen då hemfärd skulle ske. Vaknade av en sjuhelsike värk i ryggen. Jag brukar ofta klaga över min smärta i ryggen men såhär ont hade jag aldrig haft. Klarade igenom lite lek och gosande med lilleman innan vi for hem mot Söderhamn igen.

Så om jag ska resultera hela Stockholmresan så har den varit helt underbar och välbehövlig. Helst av allt skulle jag vilja bli ekonomisk oberoende så man skulle kunna göra sådana saker oftare så det slapp gå så långt mellan gångerna man kan ses. Men livet är hårt trots allt och det gäller att prioritera vad man vill göra.